Hybrydy po odbiorze technicznym

Proszę określić gdzie leży problem:
7 + 4 =
Link
7 + 4 =
DSC03209 (1)
Coraz bliżej przyjazdu nowo wyprodukowanych autobusów hybrydowych do naszego miasta. To pierwsze "eko" emzetki, jakie zasilą tabor miejskiej komunikacji.
W miniony czwartek (08.12) w siedzibie firmy Solaris pracownicy Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta oraz Miejskiego Zakładu Komunikacji wzięli udział w odbiorze technicznym nowo wyprodukowanych dla naszego miasta „miękkich” hybryd.
- Nasze zadania polegały przede wszystkim na sprawdzeniu, czy autobusy spełniają warunki zamówienia i są zgodne z zapisami umowy zawartej między miastem a producentem – relacjonują pracownicy ZDiUM i informują, że autobusy jeszcze w grudniu przyjadą do Piotrkowa, a w styczniu powinny obsługiwać już linie.

Przypominamy, że umowa oprócz zakupu sześciu miękkich hybryd obejmuje również usługę serwisu gwarancyjnego oraz pogwarancyjnego, szkolenia dla kierowców i osób, które będą je naprawiać. W ramach serwisu firma dostarczy także zestaw specjalistycznego oprogramowania i narzędzi służących do diagnostyki i serwisu autobusów.
Koszt zakupu autobusów hybrydowych oraz szkolenia załogi MZK to blisko 8,4 mln zł.

Sześć „miękkich” hybryd to pierwsze ekologiczne autobusy, jakie trafią do Piotrkowa w ramach wymiany floty MZK na przyjazną dla środowiska.
W 2023 r. przyjedzie do nas siedem pierwszych autobusów elektrycznych, a w 2024 r. kolejnych pięć „elektryków”.  
Całą procedurę zakupu ekologicznych autobusów, czyli zarówno 6 miękkich hybryd oraz 12 „elektryków”, w imieniu miasta prowadzi Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta.
Wymiana taboru realizowana jest w oparciu o dofinansowanie z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Łącznie na zakup „elektryków” wraz ze stacjami ładowania i szkoleniem kadry wydamy 55,3 mln zł.
Montaż finansowy: 32,6 mln zł są to środki własne, a 22,75 mln zł stanowi dofinansowanie z NFOŚiGW.
 
- Dofinansowanie jest istotne, jednak warto podkreślić duży wysiłek finansowy z budżetu miasta, czyli pieniędzy mieszkańców. Wyłożymy na to zadanie prawie 32,6 mln zł - podsumowuje prezydent Krzysztof Chojniak.

*****
„Miękka hybryda” (mild hybrid) Solarisa składa się z trzech podstawowych elementów: maszyny elektrycznej, systemu magazynowania energii i sterownika układu odpowiedzialnego za nadzorowanie pracy systemu. Maszyna elektryczna spełnia dwa zadania: jest generatorem, który podczas hamowania odzyskuje energię i ładuje baterie, a następnie w trakcie przyspieszania zamienia się w silnik elektryczny, który wspomaga pracę silnika spalinowego.

****
Galeria zdjęć: 
Zdjęcia od 1 do 7 - przedstawiają jednen z wyprodukowanych dla Piotrkowa Trybunalskiego autobusów hybrydowych marki Solaris.
← powrót